רצועה לפולריס

מהי חגורת CVT?

חגורת CVT, העשויה מגומי או מחומרים מחוזקים בסיבים, מיועדת להתכופף סביב זוג גלגלות. יש לו חולצה בצורת בורג שמאפשרת כיפוף. זה מספק משיכת צד לחגורה. זה גם יוצר אוויר קירור בקופסא של הסי-וי-טי. המיתרים מחוברים לגומי מחוזק בסיבים על הפנים ומספקים כוח לאורך.

חגורת CVT שונה מחגורת כונן מסורתית, שהיא בצורת שרשרת. חגורת CVT מתחברת לגלגלת המגרש משתנה באמצעות קישורים. כל גלגלת מופעלת על ידי חיכוך. חגורות אלה הן לעתים קרובות עמידה יותר מאשר כונן-חגורות מסורתיות ברמת נהיגה. בחירת הנכון היא קריטית לאריכות הימים של הרכב.

כונן CVT מבטל את הצורך להשתמש בהילוכים ומספק נסיעה חלקה יותר. חגורת CVT מסתגלת באופן דינמי לפי סל "ד המנוע. זה מאפשר לו להיכנס ישר לטווח הכובעים שממקסם את היעילות. את טכנולוגיית חגורת ה-CVT האחרונה ניתן למצוא ביצרנים מובילים כמו קרלייל ואולטימקס. התקדמות זו מאפשרת לכם לנצל את היתרונות של כונן CVT ולחסוך כסף באותו הזמן.

מה את צריכים לדעת לפני שאתם קונים חגורת CVT:

היעילות חשובה, במיוחד ברכבי ביצועים גבוהים. חגורת ההנעה CVT היא מרכיב קריטי של CVT, המאפשר לרכב לעבוד בקיבולת המקסימלית שלו. במקרים מסוימים, כוח חשוב יותר מכלכלה. שינוי יחס ה ־ CVT מאפשר למנוע להסתובב ב ־ RPM החזק ביותר שלו, מה שמגדיל את מומנט המנוע. היעילות של המכונית שלך עשויה להיות מושפעת אם זה קורה.

חגורת CVT דומה לשרשרת, אבל היא אינה חגורה רגילה. זה יותר כמו שרשרת. ניתן לתאר את חבילת הטבעת כגלגלת זפת משתנה. ניתן להתאים את היחס בין חגורת ההנעה CVT לשיפור היעילות. חגורת CVT היא אפשרות נהדרת למהירות וכלכלה. זה יכול לעשות את זה קל יותר לכוון את המנועים. זה אומר שאתה מקבל יותר כוח ופחות כסף.

חגורת CVT היא פיסת מתכת מורכבת העשויה מסדרה של לוחות קישור וסיכות. למרות שאין זו חגורת CVT מסורתית, חגורת CVT דומה מאוד לשרשרת. זה אומר שחגורת הסי-וי-טי עשויה מפלדה. החגורה היא בעצם שרשרת פלדה, עם סיכות מרובות. זה יכול לעמוד יותר מומנט מאשר חגורה קונבנציונלית, ולכן הוא יעיל יותר.

חגורת הנעת CVT, סוג מיוחד של חגורת וי, מתוכננת לעבוד בכל תנאי הנהיגה. הצד של חגורת CVT עושה את העבודה, בעוד הצד האחורי שלו הוא שטוח. הרוחב והזווית שלו חייבים להיות מדויקים. חגורת CVT חייבת להיות חזקה לכל אורכה כדי להיות מתאימה לשימוש כבד. CVT יכול גם להיות משך על ידי חבל אבל זה לא יהיה יעיל כמו רכב.

למרות שחגורת CVT מתוכננת להיות גמישה, היא אינה זהה לחגורת וי רגילה. כדי להבטיח פעולה חלקה של CVT, זה חייב להיות נוקשה הן בכיוונים הרדיאליים והן בציריים. למרות שזה נראה כמו חגורת וי מסורתית, זה בעצם יותר כמו שרשרת. טבעת הפלדה שומרת על החגורה מאוחדת. בנוסף לכך, הוא גם מאוד עמיד ושקט.

חגורת CVT (באנגלית: CVT Drive Bell) היא חגורת V, בעלת קוטר משתנה. במקום זאת, יש לו שני דיסקים חרוטים עם מרשמים שונים. המרחק בין הדיסקים על CVT אינו מושפע מחוסר הסימטריה שלהם. לפיכך, החגורה צריכה להיות חזקה לאורכה. זה גם צריך להיות נוקשה בכיוונים הציריים והרדיאליים.

מערכת CVT משתמשת בסדרה של קונוסים קונצנטריים המאפשרים לחגורה להחליק בין שני קונוסים. החגורה מוחדרת לחרוטים. החרוטים הקונצנטריים מאפשרים ל-CVT לנוע בצורה חלקה בין גלגלי השיניים. החרוט החיצוני מחובר למנוע ואילו השני מכוון כוח לגלגלים. הרוחב משתנה בהתאם לכוח הנדרש ומאפשר האצה חלקה. אמנם זה לא נשמע כמו הבדל עצום, אבל זה שיקול חשוב.

לפרטים נוספים על חגורת CVT, לחצו כאן: https://www.ppracing.co.il/products/item/34


Posted

in

by

Tags: